X
تبلیغات

نقد روایت حسن مثله جمکرانی


نقد روایت حسن مثله جمکرانی
در پست های متعددثابت کرده ام داستانی که میگوید :امام زمان دستور داده در جمکران مسجد بسازندصحت ندارد

 

 

بخش سوم: 

 

پاسخ به سؤالات

 

سؤال یکم : تأیید علماء

 

سؤال :

اگرروایت حسن مثله جمکرانی  ومأموریت او جهت تأسیس مسجد جمکران

صحت ندارد پس چرا نقل می شود که بعضی از علماء به مسجد جمکران رفته

ویا دیگران را تشویق به رفتن به آنجاکرده اند ؟

جواب :

ضمن عرض ادب واحترام به آن بزرگواران  به اطلاع می رساند

اولاً

ما یک جواب نقضی به شما می دهیم وآن این که اگر شما نام چندین

نفر را می برید که آن ها در   مسجد جمکران نماز خوانده اند در کنار

همین آقایان توی همین حوزه علمیه  قم  بزرگان زیادی هم بوده وهستند

که نه به جمکران رفته ونه کسی را برای رفتن به  چنین جایی تشویق کرده اند؟

اگر بااین چیزها بخواهید برای این مکان ، قولنامه وسند ومدرک درست کنید

پس بدانید افرادی که مسجد جمکران را تأیید کرده اند ؛ ده   درصد کسانی

که تأیید نکرده اند نیستند؟! وچه دلیل دارد که شما نظر اکثریت رارها کرده

وبه اقلیت چسبیده اید ؟!

ثانیا

این مسجد بعد از نوشتن   داستان حسن مثله جمکرانی  در کتاب مرحوم محدث نوری ،

درصدوپنجاه سال اخیر شهرت پیدا کرده واتفاقا کسانی را که شما نام می برید

که به این مسجد رفته وآن را تأیید کرده اند همه مال همین حدود هشتاد سال اخیر هستند ؛

درحالی که قم همیشه مرکز علماء ومحدثین ومورخین بوده چرا تاریخ

از اهتمام آنها به مسجد جمکران نامی نبرده ؟ چرا از سفر علامه مجلسی وشیخ بهایی

ومحقق اردبیلی  به چنین مکانی در تاریخ چیزی ثبت نشده ؛

چرا از شیخ طوسی و طبرسی وفیض کاشانی وشیخ حرعاملی نام نمی برید

مگر آنها ازبزرگان شیعه نبوده اند ؟

 

ثالثا :

آن که رفتن بعضی از علماء  به مسجد جمکران دلیل بر این نمی شود که

از نظر آنها  روایت حسن مثله جمکرانی صحیح است وامام زمان دستور ساخت

این مسجد را داده    ؛

بلکه آن  بزرگواران بر مبنای  قاعده ی « تسامح در ادله ی سنن »در آنجا

نماز خوانده اند

( بحث تسامح در ادله  ی سنن را قبلا در همین وبلاگ مطرح کردیم

وشما می توانید با مطاله ی دقیق آن مقاله به این نتیجه برسید که

دیدگاه عده ای از فقهاء این بوده وهست که

 برای صدور حکم استحباب یک عمل ُ نیازی به حدیث صحیح نیست بلکه با

تمسک به ضعیف ترین وبی اعتبار ترین روایات هم می شود حکم به

 استحباب یک عمل صادر نمود  »

 روی این مبنا چنین فقیهی وقتی در رساله اش فتوا به استحباب غسل روز

عید نوروز میدهدمعنایش این نیست که از نظر او روایات عید نوروز صحیح

و مورد تأیید است  ؛ او با وجود این که می داند راویاحادیث عید نوروز آدم قابل

 اعتمادی نیست  ،به راحتی با تمسک به چنین روایاتی،

فتوا به استحباب غسل ونماز وروزه ودعای عید نوروز می دهد.

درباره مسجد جمکران هم همین قاعده را جاری می کنند وباتوجه به اینکه

روایت وراوی آنرا قابل اعتماد نمی دانند  حکم به استحباب نماز امام زمان

 ونماز تحیت مسجدجمکران نموده اند .

 با تمام این توضیحات به عرض می رسانم :

هیچ فقیهی حتی همان ها که در مسجدجمکران نماز خوانده اند

فتوا به استحباب آن نماز مخصوص در مسجد جمکران نداده اند

یکی از این بزرگان حضرت آیه الله جعفر سبحانی است که شب 16 شعبان

امسال(سال ۱۳۸۸ه ش)(۱۴۳۰ه ق) به عنوان پیشنماز مسجدجمکران  اقامه

 نماز کرد نماز مغرب وعشاء او بطور زنده از تلویزیون پخش  شد در حالی که

 بنده خودم نظر ایشان را نسبت به روایت حسن مثله جمکرانی جویا شدم و

ایشان  با صراحت روایت  حسن مثله یجمکرانی را رد کردند!!!!!!!!!!

وقبول نکرد که این مسجد به دستور امام عصر (عج)  ساخته شده باشد

اکنون اگر از او سؤال شود شما که اعتقاد نداری که امام عصر دستور داده

 باشددرجمکران مسجد بسازند پس چرا به عنوان امام جماعت در این مسجد

 نماز خواندی ؟

ایشان جواب خواهد داد : مگر قرار است ما حتماً در مسجدی نماز بخوانیم که

 امام زمان دستور ساخت آنرا داده باشد ؟!

 نه این طور نیست  ؛ ما در هرمسجدی نماز می خوانیم میخواهد دستور

 ساخت آنرا امام داده باشد یا نداده باشد .

پس ملاحظه می فرمائید که صِرف حضور یک فقیه در مسجد جمکران واین

 که دیگران را تشویق به رفتن به جمکران کرده ، دلیل نمی شود که آن

بزرگوارقائل به صحت روایت حسن مثله جمکرانی بوده است .

 

رابعاً

ما از کسانی که نام بعضی از علماء را به عنوان طرفدار مسجد جمکران ذکر می کنند

و آنها را به رخ ما می کشند  می پرسیم : چرا این بزرگان هیچ کدامشان جرأت نکرده اند

تو ی رساله هاشون در ردیف نمازهای مستحبی ، نماز مسجد جمکران را هم بنویسند

( درحالی که اگر هم نوشته بودند با قاعده ی تسامح در ادله ی سنن قابل توجیه بود

اما باوجود اینکه قایل به قاعده تسامح در ادله سنن بوده اند حاضر نشده اند

در رساله های خود حکم به اسحباب خواندن این دونماز  درمسجد جمکران بدهند).

آیا می توانید جواب این سوال را بدهید .

 

خامساً

نظر آیه الله  العظمی نجفی مرعشی (ره)

برای نمونه به عرض برسانم که هیچ کدام از بزرکانی که  به عنوان مُؤَیِّد مسجد جمکران

نام  برده شده  ، به اندازه آیه الله  العظمی نجفی مرعشی (ره) اهتمام به رفتن

مسجد جمکران نداشته اند ایشان بیشتر از همه ی علماء ومراجع به این مسجد

رفت وآمد داشته ومردم را تشویق به رفتن به این مسجد کرده ودر تعمیر ومَرَمَّت

این مسجد نقش داشته اما با وجود این ، حاضر نشده در رساله ی توضیح المسائل

خوددر ردیف نمازهای مستحبی ، نماز در مسجد جمکران را ذکر کند ؛

بلکه طبق آنچه آقای سید جعفر میر عظیمی در کتاب «  مسجد مقدس جمکران »

نوشته ؛ آیت الله نجفی مرعشی  با صراحت فرموده

« بهتر است  نماز مسجد جمکرا ن به قصد رجاء خوانده شود  »

هر کس درس حوزوی خوانده باشد می داند معنای این حرف چیست ؛

معنایش این است که : از نظر من این روایت حسن مثله جمکرانی قابل تأیید نیست

ومن نمی توانم با تمسک به چنین روایتی فتوا به استحباب نماز در مسجد

 جمکران بدهم

وبا چنین روایتی یک عمل مستحبی بر مستحبات اسلام بیافزایم

پس اگر کسی هم به مسجد جمکران رفت وخواست در آن جا نماز بخواند

 بهتر است

به قصد رجاء بخواند یعنی به امید اینکه شاید این عمل  ، مورد رضای

 خداباشد ؟؟!!

توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ؟۱

...........................................................

 

سؤال دوم

 

وقتی با بعضی از این بزرگان در با ره مسجدجمکران صحبت می کنیم

میگویند :

چه کار داری که این روایت حسن مثله جمکرانی معتبر هست یا نیست

 همین که می بینیم یه عده ای میروند آن جا نماز می خوانند وعبادت می

کنند ودعا می کنند وتوسل می جویندوروحیه شون باز می شه وحاجتشون

 بر آورده میشه  همین کافی است برای تایید کردن

وتشویق کردن مردم برای رفتن به این مسجد ؛ حالا ما چه داعی داریم

 که تاریخ راکالبد شکافی کنیم و سند ودلالت روایت حسن مثله را زیر

ذربین بگذاریم ؛

همین که می بینیم این مسجد  پایگاه تبلیغ وترویج امام زمان شده و بازدهی

 خوبی دارداید آن را تقویت کنیم نه تضعیف ؛ یا حد اقل سکوت کنیم ؟! .

دلیل دیگراین بزرگواران این است که:

اگر ما واقعیت را به مردم بگوییم ،یا از ما نمی پذیرند ورودر روی ما می

ایستند

وباما مقابله می کنند واز هستی ساقط می شویم ؟؟!یا عده ای می پذیرند

و عده ای نمی پذیرند ودر نتیجه میان مردم اختلاف ودرگیری وفتنه وفساد

بوجود می آید

وآنوقت متوجه میشویم که ضرر کارمون بیشتر از نفع آن بوده  ویا ممکن

 است مطرح کردن

این که مسجد جمکران به امر امام زمان ساخته نشده ؛ یا آن داستان که

می گوید:

حضرت رقیه در خرابه شام پدرش را در خواب دید وبرای ساکت کردن او سر

 امام حسین ورا در طبقی گذاشتند وبرایش آوردند وحضرت رقیه با سر پدر

درد دل کرد وکنج خرابه ،

جان به جهان آفرین تسلیم نمود و...اگر بگوییم اینها دروغ است باعث میشود

که عده ای به همه چیز شک کنند وبگویند : پس حتماً امام حسین هم دروغ

 است

اگر  مسجد جمکران دروغ است پس حتماً حرم حضرت معصومه هم دروغ

است و...

پس حکیمانه آن است که سکوت کنیم ووارد این خط قرمزها نشویم

که هم خودمون را ساقط میکنیم هم جامعه را دچار اختلاف وتشتت میکنیم

بلکه عاقلانه آن است که از این فرصت بوجود آمده برای هدایت مردم وتبلیغ

 وترویجامام زمان بهره برداری کنیم؟

جواب

واما جواب این حقیر به آن بزرگان وبزرگواران این است که:

دیدگاه این حقیرنسبت به فهم وشعور مردم ، باشما فرق می کند ؛

من معتقدم

باید با مردم صادقانه مواجه شد  باید با مردم با عقل ومنطق روبه رو شد

باید روی عقل وشعور و درک وفهم مردم حساب باز کرد این مردم این گونه

 نیستندکه شما فکر میکنید. وقتی سخنتان منطقی ومستدل باشد نه مقابل

 شما می ایستندونه منکر واقعیات میشوند . 

 البته  همیشه   افرادی بوده اند که حاضر نبوده اندبا حق کنار بیایند ولی این

 دلیل نمی شود که ما به خاطر آنها دست از هدایت مردمبرداریم وازبیان

 حقایق صرف نظر کنیم 

  اگر پیامبران ومصلحان تاریخ می خواستندبا این جور استدلال ها پیش

بروند از هیچ حقی تبلیغ نمی شد وهیچ باطلی ابطال نمیگردید .

آیا شما در تاریخ نخوانده اید که :

وقتی ابراهیم فرزند رسول خدا فوت کرد ، خورشید گرفت ؛

آیا نخوانده اید که مردم عوام گفتند :

خورشید به خاطر مرگ فرزند رسول الله سیاه پوش شد ودر غم وماتم فرو

رفت ؛

وآیا نشنیده اید که رسول خدا محمد امین صادق  (ص)صادقانه با افکار عوام

 برخورد کرد

نه با حیله ونیرنگ ؛ آیارسول خدا به آن قوم عوام  نفرمود  :

 ماه وخورشیددوآیه از آیا ت الهی هستند که با مرگ کسی نمی گیرند وبا

مرگ کسی باز نمی شوند ؟

وبعد نماز آیات را به آنها یاد داد وهمراه آنها نماز آیات خواند ؟

در حالی که اگر شما در آن مقطع تاریخ بودید مطمئنا  (با این دیدگاهی که

 دارید) نه تنها  با آن افکار احمقانه وعوامانه برخورد نمی کردید بلکه

از موقعیت پیش آمده حداکثر بهره برداری را جهت تبلیغ وترویج اهل بیت

 می کردید ؟؟!!

وبه کسانی که رودرروی افکار عوام ایستاده اند اعتراض می کردید و

میگفتید :

اگر ما واقعیت را به آنها بگوییم ،یا از ما نمی پذیرند ورودر روی ما می ایستند

وباما مقابله می کنند واز هستی ساقط می شویم ؟؟!یا عده ای می پذیرند

و عده ای نمی پذیرند ودر نتیجه میان مردم اختلاف ودرگیری وفتنه وفساد

 بوجود می آید

وآنوقت متوجه میشویم که ضرر کارمون بیشتر از نفع آن بوده. آخه این عقیده

عوام در بار ه

خورشید گرفتگی  که ضرری  به جایی نزده که می خواهی جلو آن را بگیری

همین که این عقیده با عث تحکیم اعتقادات آنها نسبت به محمد وآل محمد

 شده

با ید از آن بهره بردار ی کرد نه آن که با آن مقابله نمود ؟؟!!

ودر آن صورت  شما هم ناچار بودید فردا وفرداها گالیله وهمفکرانش را به

محکمه احضار وحکم ارتداد آنهارا صادر کنید ونسل تحصیل کرده وروشنفکر را

رودر روی دین قرار دهید .

 

سؤال سوم

 

اگر مسجد جمکران به امر امام زمان ساخته نشده واگر امام زمان به این

 مکان نظر لطف ندارد پس چرا افرادی در آن مکان امام زمان را دیده اند

وحاجت آن ها براورده شده است ؟

جواب

واما درباره ادعای رؤیت امام زمان باید به عرض برسانم :

بنده این ادعاهای رؤیت امام زمان (عج) را به باستناد آخرین توقیع آنحضرت

تکذیب می کنم.

 واما در باره قضاءحوائج ، با ید به عرض برسانم :

انسان در هرمکانی که دلش بسوزد وباتضرع وزاری به درگاه

حضرت حق جل وعلا دعاکند  البته که دعایش مستحاب می شود

و مورد ترحم خداوند واقع میشود ولو اینکه کافرباشد

(چه در مسجد جمکران باشد یا نباشد )واگردعایش واجد شرایط استجابت

 نباشدمستجاب نمی شود (چه در مسجد جمکران باشد یا نباشد )

واماجواب نقضی که به شما میدهیم این است

که :

چه بسیار کسانیکه به مسجد جمکران نرفتند

ودعا کردند ودعایشان مستجاب شد

وچه بسیار کسانیکه به مسجد جمکران رفتند

ودعا کردند ودعایشان مستجاب نشد ؟!

واین حاکی از این است که مسجد جمکران

هیچ نقشی در برآورده شدن حوائج

نداشته وندارد .

 

معجزه شفای یک سنی درمسجد جمکران!

 

بدنیست این مطلب را جهت مزید اطلاع کاربران اینترنت عرض گنم که :

انتشارات مسجد جمکران کتابی منتشر  کرده ودر آن نام کسانی را که در

مسجد جمکران مورد توجه ویژه  حضرت مهدی واقع شده وحاجتشان براورده

 شده را ذکر کرده است .

ازجمله کسانی را که نام برده  یک پسربجه سنی حنفی زاهدانی است که

سرطان داشته وبامادرش به جمکران رفته ومورد عنایت ویژه ی حضرت

مهدی واقع شده وشفا گرفته وبعداً رفته بیمارستان وعکس گرفته ودکترها

تأیید کرده اند که اثری از سرطان در وجود او نیست؟!.

درحالی که همان نوجوان سنی زاهدانی  چند ماه پس از بازگشت از جمکران

به همان بیماری سرطان فوت کرده ودفن شده وبدنش هم پوسیده

در حالی که هنوز هم که هنوز است انتشارات مسجد جمکران

گزارش این پدیده بزرگ قرن ؟؟! را تجدید چاپ می کند و وبرای تقویت ایمان

 مردم؟!به فروش می رساند.

خداوند متعال ، حضرت مهدی (عجل الله فرجه ) و دین مبین اسلام را

ازشردوستان نادان ودشمنان دانا حفظ بفرماید ؟!

در پایان جادارد از تمام کاربران اینترنت ومحققینی که در این بحث طولانی

ما را همراهی کردند تشکرنمایم واز آنها تقاضا نمایم که بازهم با راهنماییها

وانتقادات خود این حقیر را  به صراط مستقیم هدایت نمایند .

لازم به ذکر است

این حقیر مباحث مطرح شده  در باره مسجد جمکران را برای تمامی مراجع 

 معظم تقلیدارسال نمودم واز آن ها تقاضا کردم هر گونه نقد وایرادی به

 اظهارات بنده دارندنظرات وایراد های خود را برایم ارسال کنند تا در اختیار

 کاربران اینترنت قرار دهم

اما تا کنون حتی یک مورد هم ایراد واعتراضی از طرف آن بزرگواران برایم

ارسال نشده است  واین اتفاق مرا بر صحت اعتقادم مطمئن تر کرده است .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته .

 ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

بخش چهارم

 

پاسخ به سوال چند مدیر وبلاگ

 

پاسخ به وبلاگ فرهنگی 

 خداوند متعال در قرآن مجید میفرماید:

فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه

ترجمه

بشارت بده به بندگانم که سخن را میشنوند وبهترین آن را انتخاب میکنند
.
اسلام دین مطالعه وتحقیق واندیشه وتفکر وتعقل است

خداوند درچند جای قرآن فرموده:


ان الظن لایغنی من الحق شیئا

 ترجمه


ظن وگمان هرگز جای حق را نمی گیرد.

یعنی با ظن وگمان نمیشه برای مردم ایمان وعقیده وقداست درست کرد

دین ومذهب واعتقادی که پشتوانه عقل ومنطق واستدلال نداشته باشد

وبا ظن وگمان وشاید واحتمالاًَ و مگه میشه و...درست شده با شد از نظر

منطق قرآن مردود است وباید آنرا زد به سینه دیوار .

و روی این اساس است که فقها در ابتدای رساله های عملیه  خود نوشته

 اند: در اصول دین ومسایل اعتقادی نمیشه تقلید کرد بلکه ایمان وعقیده

با ید بر دلیل استوار باشد.   

ومن یک مطلب را به آن می افزایم وآن اینکه: 

در تاریخ هم نمی شود تقلیدکرد یعنی یک واقیت تاریخی را با سند ومدرک

باید ثابت کرد نه با تقلید

 و مسئله بررسی تاریخچه مسجد جمکران هم یک تحقیق تاریخی است

  وباید با سند ومدرک ثابت شود نه با تقلید از این وآن .

ما در وبلاگ خود با سند ومدرک ثابت کرده ایم

مسجد جمکران بر اساس افسانه وتوهم بناشده . براساس دروغ وحیله

وتزویر ساخته شده

وبا سی وپنج اشکال  ثابت کرده ایم این روایتی که میگوید

 امام زمان فرموده

 اینجامسجد بسازید این روایت دروغ وجعلی وساختگی است

وهمه تحقیقات خود را روی سی دی ریخته وبرای اکثر مراجع معظم تقلید

 وعلماومحققین ورسانه ها ارسال کرده ام واز آنها خواستم اگر اشکال یا

 ایرادی به اظهاراتم دارند بفرستند تا دراختیار کاربران اینترنت قرار دهم

 اما حتی یک نفر از آن بزرگان حتی یک ایراد به تحقیقات واظهاراتم نگرفتند

 واین امر مرا در دستی کارم مطمئن تر کرد

بارهابه شما ( که مرتب به تحقیقات ما اعتراض دارید) عرض کردیم

شما لطف کنید این تحقیقات را حداقل یک بار با دقت بخوانید بعد بگویید کجای

 آن اشکال دارد اما نخواندید  که نخواندید وهی مرتب حرف خودتون را تکرار

کردید

این اواخر طبق اظهارخودتان که فرمودید : 

 چند تا ازاشکالها را که خواندم ترسیدم دیدم داره عقید ه ام متزلزل میشه

دیگه ادامه ندادم ؟؟؟!!

شمارا بخدا ببینید یک آدم محقق ونویسنده واندیشمند باید ازمطالعه وتحقیق

 بترسد ؟؟


چرا وحشت میکنی بخوانی وتا آخر خط بروی ببینی داستان به کجا منتهی

 میشه

شما ماشا’ الله (طبق ادعای خودتون )نویسنده وصاحب تالیفات عدیده ای

 و قدرت تشخیص حق از باطل را داری چراوحشت میکنی چرا میخواهی

 عوام بمانی وکور کورانه زندگی کنی ومردم را هم به این روش ضد قرآنی

عادت بدهی شما هر اشکالی که الان به ذهنتون برسه که در دفاع از

مسلک ومرام خود ارائه کنی آن اشکال را در تحقیقاتم مطرح کرده

 وجواب داده ام تازمانی که تمام  35 سی وپنج اشکا ل این حقیر  را

 

بطور کامل ومستدل رد نکرده ای بدان ما برحقیم واز فردای خود نگران

نیستیم

اما حیف که جرات مطالعه تحقیقاتم را از اول تا آخر نداشته ونداری ونخواهی

 داشت. 

این حقیر برای مناظرات بعدی باشما وهمه ی علمای اعلام  اعلان آمادگی

 می کنم

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت والیه انیب

 

 /////////////////////////////////////////////////////////

 

جواب مدیروبلاگ یکی از کابران

 

سلام پسر گلم



فرمودی

 

سفسطه کردن کار خوبی نیست

 

این حرف درستی است ومن هم قبول دارم


اما آیا شما هم قبول داری برای تقویت اعتقادات مردم خواب وحدیث جعلی

 درست کردن  کار درستی نیست

آیا قبول داری دفاع کردن از دین بادروغ وحیله ونیرنگ بار کجی است که به

منزل نمیرسد

 
آیا می دونی با همین فرصت
طلبی ها کار کلیسا به این جا کشید که

اندیشمندان را مقابل دین قرار داد


آیا قبول داری خداوند متعال هرگز قبول ندارد که ما برای رسیدن به حق از

مقدمه باطل استفاده کنیم


آیا می دانی

 منبع اصلی روایت حسن مثله جمکرانی که سبب تاسیس  مسجد  جمکران

 شما شده  کتابی است بنام مونس الحزین که هرگز وجود خارجی نداشته

وندارد 

فرمودی
: من نمی دانم توچه دینی داری

در جواب باید عرض کنم  

دین من دینی است که قانون اساسی اش قرآن است دینی که بادروغ

 وخرافات مخالف است.وهرگز قبول ندارد که کسی باحدیث درست کردن

وبا خوابنامه درست کردن به تقویت دین ومقدسات بپردازد

 دین من دین راستی وصداقت است

دین من
دین محمد وآل محمد است

اللهم صل علی محمد وآل
محمد وعجل فرجهم واهلک اعدائهم

فرمودی

اگر
اندازه شاهنامه و مثنوی و ....میلیونها صحه و کتاب بنویسی باز هم

نمیتوانی نور حقیقت را در قلوب مردم خاموش کنی ...

برای امتحان برو به صحن جمکران و فقط یک کلمه بگو اینجا افسانه است ...

اصلا دلیل هم نیار ..ببین مردم معتقد چه بلایی سرت میارن ..میدونی چرا ؟

 چون عشق ائمه مانند نوری در قلوب شیعیان رخنه کرده برادر !

جواب ایراد شما 


ما حرفهامون نه از مثنوی وشاهنامه
سرچشمه گرفته ونه به اندازه آن

 هاست

ما دینمان را از قرآن واز محمد وآل محمد گرفته
ایم

اما این که فرموده ای
نمیتوانی نور حق را خاموش کنی

جواب

این حرف درستی است که هیچ
کس نباید با حق بجنگد بلکه باید آنرا بپذیر

 واز آن دفاع کند وهرکس باحق کشتی بگیرد سرنوشتش زمین خوردن است

اما اشتباه شما این است که باطل را بجای
حق برگزید ه ای باطل را بعنوان

نور حق تصور کرده ای وپایگاه دروغ وتزویر را به عنوان پایگاه امام زمان تصور

کرده ای

عزیز من

سفسطه بازی کار جنابعالی است که مسجد جمکران را بامحبت محمد وآل 

محمد قاطی می کنی تا مخالف جمکران را مخالف
دین ومخالف محمد وآل

محمد جلوه بدی تا با این شانتاژ بازی ها بتوانی حرف خودت را به کرسی

 بنشانی ورقیبت را از صحنه بدر کنی.


پسر گلم

باطل کار جنابعالی است که
بدون اینکه نوشته هایم را بخوانی در صدد رد آن

برآمده ای.

 وچون دلیلی بر رد استدلالهایم نداری فوری بامارک بهائیت و وهابیت ومنافق

واین جور تهمت ها می خواهی استدلالهای
به حق مرا باطل کنی

پسر گلم

گالیله اگر هم مجبور شود در محکمه تفتیش عقائد  شماها توبه کند ولی

 زمین به حرکت خود به دور خود و خورشید ادامه خواهد داد؟!

و روزی خواهد رسید که کوپرنیک وکپلر وسایر
دانشمندان تحقیقات او را دنبال

 خواهند کرد وبه  همگان خواهند فهماند که

جمکران محور دنیا نیست که امام زمان وائمه به دور آن بچرخند

بلکه جمکران وقم وایران وتمام زمین وزمان وعالم هستی به دور یک خال

 موی امام زمان می چرخند.

سرانجام ثابت خواهیم کرد هیچ رابطه ای میان جمکران وامام زمان
نیست 

 هیچ رابطه ای میان محبت اهل بیت ومسجد جعلی جمکران نیست

 وثابت خواهیم کرد که

 حسین بن روح نوبختی وسایر نواب خاصه همه مرده اند ودر عمق زمین

 دفن شدند  وبا مرگ آنها  ماموریت آنها نیزخاتمه یافته ودیگر کاری از دست

 آنها بر نمی آید که بروند از عمق چاه جمکران نامه هاوعریضه های

شما را بیرون بیاورندوبه امام زمان تحویل بدهند. 

 آنها آنوقتی  که  زنده بودند قادر به عبور از این میله های  چاه جمکران نبودند

 تا برسد به حالا که در عمق زمین دفن شدند وبدنشان متلاشی شده

 وپوسیدند.

وثابت خواهیم کرد که هیچ یک از این عریضه هایی که برای حضرت حجه بن

الحسن العسکری (عج) وسایر معصومین (ع) نوشته میشود مبتنی بر روایت

 صحیحی نیست  وتماما جعلی وساخته دین سازان است

بله پسرم

شما اگر گالیله راپای میز محاکمه هم بکشانید وبه توبه هم وادارید  وسرش

 را زیر آب کنید اما بدانید

 این پایان ماجرا نیست بلکه کپلر ها وکوپرنیک ها در راهند ......

ما امروز استارت را زدیم واندیشمندان کاررا دنبال خوهند کرد

وبه حول وقوه الهی مغزهای خفته را بیدار خواهیم کرد وچشم ها را به روی

 حقیقت باز خواهیم کرد

پسر گلم فرموده ای :

برای امتحان برو به صحن جمکران و فقط یک کلمه بگو اینجا افسانه است ..  

اصلا دلیل هم نیار ..ببین مردم معتقد چه بلایی سرت میارن

جواب

 فرمودی اصلا دلیل هم نیاور ببین مردم چه بلایی سرت میارن 

بله دلبندم من هم قبودارم که :

 عده ای از طرفداران جمکران اهل منطق واستدلال نیستید وبدون دلیل

 وتحقیق کافی به لحاظ اعتقادی که به صحت گفتار ونوشتار آدمهایی مثل

 شما داشته اند باور کرده اندکه مسجد جمکران  پایگاه امام زمان است

  وبه دستور آنحضرت ساخته شده است  و درنتیجه مخالف جمکران را

مخالف امام زمان تصور میکنند وقربةالی الله  سراورا می برند.

 ولی بدان

همه ی مردم مثل شما نیستند توی همانها که شما فکر میکنی اهل منطق

 واستدلال نیستند انسانهایی یافت میشوند که هم خوب می فهمند

وهم اهل منطق واستدلال هستند واز این بحث ها استقبال می کنند

 کمااینکه وقتی این تحقیقات را  از طریق اینترنت در اختیار آن بزرگواران قرار

 دادم رسما  اقرار به صحت گفتارم نموده واز این همه رفت وآمد به مسجد

جعلی جمکران اظهار ندامت کرده اند

 و بدان وآگاه باش

 به حول وقوه ی الهی این راه همچنان ادامه خواهد یافت  و سرانجام پرده

های حیله وتزویر ونیرنگ را کنار خواهیم زد وخورشید حقیقت را از پشت پرده

 خرافات بیرون بیرون خواهیم کشید.

ان شاءالله . وماتوفیقی الا بالله علیه توکلت والیه انیب

 /////////////////////////////////////////////////////////////

/////////////////////////////////////////////////////////////

 

جواب مدیر وبلاگ به سؤال یکی دیگر از کاربران

 پس ازعرض سلام و ادب به  استحضار میرساند اینکه فرموده اید :

....واقعا نمیشود از کنار مراجع عظیم الشانی چون آیات عظام بروجردی

 گلپایگانی فاضل لنکرانی به سادگی گذشت..... 

درجواب باید عرض کنم

جواب یکم


 درمسائل فقهی تقلید جایز است اما در اصول دین ومسائل اعتقادی و
 

تاریخی نمیشود تقلید کرد بلکه باید تحقیق کرد
.

 وبررسی تاریخچه مسجد  جمکران  یک تحقیق تا ریخی است نه مسئله

 فقهی وشرعی

 در اینجا محققانه با ید آنرا نفی یا اثبات کرد نه مقلدانه ؟؟

فرض کنید محققی مثل شهید مطهری یاآقای مهدی پیشوایی
یا دیگران

 طبق تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که:

اما م حسین (ع) دختری بنام رقیه نداشته یااگر داشته مطمئنا این جریان

خواب دیدن اودرخرابه شام وآوردن سر امام حسین (ع) برای او ودق مرگ

 شدنش دروغ محض است  وافسانه.

اینجا شما برای رد کردن نظر این محقق
نمی توانید بگویید :

 آقا چطور میگی دروغ است در حالی که من خودم دیدم نزد آیه الله

بروجردی روضه حضرت رقیه را خواندندواو اعتراض نکرد بلکه گریه هم کرد

؟؟!!

چون در جواب گفته خواهد
شد :

آقای محترم ؟!

قضیه حضرت رقیه یک مسئله ی تاریخی است نه مسئله شرعی وفقهی

 
ومسایل تاریخی
تقلید بردار نیست که یکی بگوید

به فتوای مرجع تقلید من حضرت رقیه واقعیت تاریخی دارد

 و دیگری بگوید :به فتوای مرجع من واقعیت ندارد ودروغ محض است 


مسئله ی تاریخی را بایدتحقیق کرد نه تقلید
وبررسی تاریخچه مسجد

 جمکران یک تحقیق تاریخی است نه مسئله ی شرعی وفقهی ؟؟!!

پس وسط جنگ جمل  از کوچکی وبزرگی عمامه ومحاسن این وآن نمیشود

حق را شناخت بلکه  اعرف الحق تعرف اهله

 جواب دوم

 

خارج از همه ی اینها در بسیاری ازموارد فقها’ در احکامی که دلیل واضحی

براستحباب یاعدم استحباب آن ندارند می فرمایند:

 آ ن عمل را به قصد رجا’ انجام دهید.

به قصد رجا’ یعنی چه ؟


یعنی اینکه من مرجع تقلید دلیل
قاطع وقانع کنند ه ای براستحباب این عمل

 ندارم ونمی توانم فتوا به استحباب آن بدهم بس می گویم آنر ا به قصد رجا’

انجام دهید یعنی به امید اینکه شاید این عمل مورد رضای خدا باشد وخود آن

 مرجع هم آن عمل را به قصد رجاءانجام می دهد در حالی که اعتقادی به

 صحت روایت آن عمل ندارد

مسئله ی
  نمازخواندن مراجع معظم تقلید در مسجد جمکران هم ازاین مقوله

 است


ومراجع معظم تقلید گذشته ومعاصر  به قصد
رجا’ در مسجد جمکران نماز

خوانده ومی خوانند در حالی که هیچ اعتقادی به صحت روایت حسن مثله

جمکرا نی نداشته وندارند 

  جواب  سوم  

 

آنچه عرض این حقیر را تایید می این است که :

هیچیک از فقها  ومراجع معظم تقلیددر رسالها های خود در ردیف نمازهای

 مستحبی از نمازی بنام نماز مسجد جمکران نام نبرده اند

 می توانید به رساله آن بزرگواران مراجعه کنیدتا صحت ادعای حقیر برا ی

 شما ثابت شود .

آنچه باعث شبهه ی شما بزرگواران می شود ومایه زحمت
من شده این

است که تحقیقاتم را بطور کامل تا آخر مطالعه نمی کنید در نتیجه هم

خودتان را برا ی طرح سوال به زحمت می اندازید وهم مرا برای پاسخگویی

 مکرر  آن ؟؟!!

عرض من به شما وهمه ی کاربران گرامی این بوده
وهست وخواهد بود که

تحقیقات این حقیر را از اول تا آخر در وبلاگ  بخوانید در پایان اگرشبهه ای باقی

 ماند در خدمت شما هستم

ولی سوا ل ها وشبهه ها ی شماحاکی از آن است که تحقیقات مرا نخوانده

مورد حمله قرار داده اید

 والا این ایراد ها ی شما در همان تحقیقات مطرح شده وپاسخ آن نیز داده

شده است

خداوند متعال همه ی ما را به راه راست هدایت فرماید
.

////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////

 چهارم

 سؤال یک کاربر  

 پس ازعرض سلام و ادب به  استحضار میرساند اینکه فرموده اید :

مراجع [معظم تقلید ] هیچ کدام روایت [حسن مثله جمکرانی ] رو قبول

ندارند و [در مسجدجمکران ] به قصد رجا ء نماز می گزارند و با قاعده تسامح

 در ادله سنن با اون برخورد میکنن پس این بزرگواران دچار گناه بزرگی شدند

 که برای مردم روشن نمیکنند که این مسجد از امام زمان نیست که فوج فوج

 مردم در فصلهای مختلف سال به این مسجد به عشق امام زمان (ع)

 عزیمت کنند؟

جواب مدیر وبلاگ

آن بزرگواران میفرمایند :

انسان در هرمسجدی نماز بخواند در خانه خدا نماز خوانده واجر وثواب دارد

چه آن مسجد به دستورامام ساخته شده باشد وچه توسط مومنین بنا شده

 باشد مسجد جمکران هم  مثل سایر مساجد خانه خداست وهر کس در آن

 نماز بخواند عمل مستحبی انجام داده وعندالله ماجور است چه امام زمان

دستور ساخت آن مسجد را داده باشد چه نداده باشد.

بنا براین ضرورتی ندارد که مابه علاقمندان مسجد جمکران تذکر بدهیم که

 روایت حسن مثله جمکرانی واقعیت ندارد.

(البته حقیر مطالبی در نقد این دیدگاه دارم که درجواب سوال  بعدی تقدیم

کاربران گرامی خواهد شد ان شاء الله )

////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////

پنجم

ماکیاولیستهای دیروز

وفرصت طلبان مذهبی امروز

 

نظر ماکیاول این بوده که:

 هدف وسیله را توجیه می کند

یعنی

مهم این است که هدف مقدس باشد وقتی هدف مقدس بود برای رسیدن به

 این هدف مقدس از هروسیله ای میشود استفاده کرد

مثلا اکر تشخیص شما براین بود که حکومت  کاپیتالیستی عامل

بدبدبختی ملت ها  است ومصلحت مردم بر این است که حکومت کمونیستی

 داشته باشند  برای رسیدن به این هدف مقدس؟! مجاز هستی از هر وسیله

 ای استفاده کنی یعنی مجاز هستی به مردم دروغ بگویی به رقیب خودت

تهمت بزنی فحاشی بکنی وعده دروغ بدهی خلف  وعده بکنی آدم بکشی

 از بمب میکربی وشیمیایی وهسته ای استفاده بکنی و.... وخلاصه در یک

کلام مهم این است که هدف مقدس باشد

 وقتی هدف مقدس بود دیگه برای رسیدن به این هدف هیچ قانون وحد

 ومرزی وجود ندارد وشما ازهر راهی ووسیله ای میتوانی برای رسیدن به

 این مقصود بهره برداری کنی ؟!

نظر اسلام

علماء ومتفکران اسلامی بالاتفاق این ایده را رد کرده واعلام میدارند که

ارز نظر  اسلام این طرز تفکر مردود است ومقدس بودن هدف باعث نمی

 شود که از هر از هرنوع وسیله ای استفاده کنیم  

  بلکه صرفا از وسایلی میتوان استفاده کرد که مورد نهی خدا ورسول خدا

وائمه ی هدی واقع نشده با شدبرای تایید این گفتار به ذکر دونمونه اکتفا

میکنیم .

کسوف

وقتی ابراهیم فرزند رسول خدا فوت کرد ، خورشید گرفت  مردم عوام مدینه

  گفتند :

خورشید به خاطر مرگ فرزند رسول الله گرفت  و سیاه پوش شد ودر غم

وماتم فرو رفت.  

اما رسول خدا محمد امین صادق  (ص)صادقانه با افکار عوام برخورد کرد نه

 با حیله ونیرنگ ؟!

نیامد عافیت طلبی وفرصت طلبی اختیار کند و مستقیم وغیر مستقیم از

فرصت پیش آمده به نفع اسلام واهل بیت بهره برداری کند  بلکه صادقانه

وقاطعانه به اصحاب خود فرمود :

 ماه وخورشید دوآیه از آیا ت الهی هستند که با مرگ کسی نمی گیرند وبا

مرگ کسی باز نمی شوند ؟

 سپس آنحضرت  نماز آیات را به تعلیم فرمود وهمراه مؤمنین نماز آیات خواند

 شجاعت عمرو عاص

درکشاکش نبرد صفین  عمروعاص علیه اللعنه والعذاب وارد میدان نبرد شد

وامام علی (ع) را به مبارزه دعوت کرد امام به میدان آمد وعمروعاص علیه

 اللعنه والعذاب وقتی دید توان مقابله با آنحضرت را ندارد پا به فرار گذاشت

امام علی (ع) آن ملعون را تعقیب کرد عرو عاص وقتی دید الان است که

حیدر کرار می رسد واو را از دم شمشیر ذوالفقار دونیم می کندفوری به

پشت بر زمین خوابید

وشلوارخود را درآورد وعورت خود را برهنه کرد (الهی که چشموتون

روزبدنبینه؟! )

امیر مومنان وقتی متوجه این منظره شرم آورشداز تعقیب آن ملعون صرف

 نظر کرد وازمیدان نبرد خارج شد .

توضیح

امام علی (ع) میدانست سرنگون کردن حکومت غاصبانه معاویه  و حفظ

حکومت اسلامی یک هدف مقدس  و از اوجب واجبات است واین را هم میداند

 حکومت معاویه را عمرو عاص حفظ کرده وبدون عمروعاص حتما معاویه

شکست خواهد خورد وحکومتش سرنگون شده وفتنه وفساد برچیده

 شده  وحکومت عدل اسلامی توسعه یا فته ومستحکم میشود .

اما می بینیم امام علی( ع) حتی در  چنین شرایط حساس  وسرنوشت ساز

  وبرای دستیابی به چنین هدف عظیمیی  حاضر نیست  از هر مقدمه

ووسیله ای استفاده کند.

واما سیره ی عده ای از اعلام

بر خلاف آنچه گفتیم وشنیدید در طول تاریخ عده ای از دین مداران ومروجان

 شریعت محمدی وجودداشته اند که در حرف گفتند ونوشتند که هدف

 وسیله را توجیه نمی کند وهدف هرقدر مقدس باشد برای رسیدن به آن 

 هدف نباید از هروسیله ای استفاده کرد اما درعمل همین بزرگان  را ه

ماکیاولیست ها را رفته واز هروسیله ای برای تحکیم مبانی فکری مردم

 استفاده کرده اند ومیکنند

  بادرست کردن قاعده ی تسامح در ادله ی سنن هرحدیث وروایت ضعیف

 وبی اعتباری را برای تقویت اعتقادات مذهبی مردم مورد بهره برداری قرار

دادند وبرای تبلیغ وترویج اهل بیت وبرای ذکرمصیبت وگریاندن مردم از نقل

 هرخواب وهرداستان جعلی کوتاهی نکردند و هزاران روضه ی جعلی

 را قربه الی الله ساختند وپرداختند ودر میان مردم منتشر کردند.

با صراحت میگویند:

چکارداری  که در این مملکت هزاران امامزاده ی جعلی با خواب این وآن

 درست شده  وشجره نامه ندارد  اصلافرض کن بجای امامزاده یک خر در زیر

این گنبدها دفن باشد اما همینکه می بینی ما را به مقصود میرساند ومرکز

 اجتماعی شده برای مومنین ومرکزی است برای توسل ونذر ونیاز و

برآورده شدن حوائج و... همین کافی است چه کار به این کارها داری چرا با

 احساسات مذهبی مردم بازی می کنی ؟؟!!

چکار داری که این روایتی که میگه حضرت رقیه در خرابه شام پدر را خواب

دید وبیدار شد وبهانه پدر گرفت  وبرای ساکت کردن او سر امام حسین را

آوردند واوبا سرپدر آن همه درد دل سوزناک کرد واز غصه جان به به جهان

 آفرین تقدیم کرد و...چکار داری این روایت راست است یا دروغ است

 اصلافرض کن نظر شهید مطهری  و مهدی پیشوایی وسایر محققین درباره

حضرت رقیه صحت دارد وحضرت رقیه وجود خارجی نداشته باشد 

وفرض کنید همانطور که آقای مهدی پیشوایی در جمع علما در مدرسه ی

 فیضیه قم فرمود:

 این داستاه حضرت رقیه را  برای اولین بار در قرن هفتم  ؟! هجری یک عالم

 سنی مذهب  ؟؟؟!!!در

 کتاب کامل بهایی مطرح کرده وقبل از او هیچ کتابی چنین داستانی  را

 ننوشته است واین گنبدوبارگاه حضرت رقیه در دمشق از اساس جعلی

باشد  وبی اعتبار  اما همین که ما مینیم آنجا پایگاهی شده برای تجمع

شیعیان ومرکزی شده برای تبلیغ وترویج مذهب شیعه پس باید از آن

حد اکثر بهربرداری را بکنیم ولو اینکه خودمون هم میدانیم  این داستان واین

زیارتگاه از اساس جعلی است ودروغ ؟؟!!

  این ها فرصت است وفرصت ها را نباید از دست داد ؟؟؟!!!

به همین خاطر است که ما به اینها میگوییم فرصت طلبان مذهبی

؟؟؟؟؟؟!!!!!

 مسجد جمکران ومسئله تقویت وحمایت مستقیم وغیر مستقیم از  مسجد

 جعلی جمکران هم  یکی از هزاران خدمتی است که این فرصت طلبان

مذهبی  به خدا ودین خدا کرده اند؟!

آنها می گویند چکارداری که روایت حسن مثله ی جمکرانی صخت دارد یا

ندارد  اصلافرض را بگیرد که دروغ باشد اماوقتی الآن می بینیم این پایگاه

 دروغ مرکز احتماع مومنین شده ونیمه ی شعبان چند میلیون آدم میاد این

جا وهر سال میلیون ها عاشق به جمکران می آیند وسر بر آستان آقا امام

 عصر می سایند وبا ریختن این عریضه های جعلی به چاه تحمیق جمکران

حاجتشان برآورده می شود واین امر با عث تحکیم ایمان واعتقاد آن ها

میشود غرض حاصل شده میخواهدسند ومدرک روایت حسن مثله جمکرانی

 درست باشد یانباشد .

 می خواهد این عریضه ها مستند باشد یا جعلی در یک کلام حرفشان این

است که

توچاهت رابکن ونونت را در بیار میخواهد از توی این جاه آب در بیاید

 ومیخواهد در نیاید؟!

 توچاهت رابکن ونونت را در بیار میخواد از توی این جاه آب در بیاید

 ومیخواهد در نیاید؟!

این ها همان فرصت طلبان مذهبی هستند

که بر خلاف سنت وسیره ی رسول خداوائمه ی هدی از هرفرصتی واز هر

مقدمه یحق وناحقی برای تقویت اعتقاد مردم نسبتبه اهل بیت استفاده

کرده ومیکنند .

برای گذشتگان این بزگواران طلب مغفرت  وعلو درجات وبرای حاضرین آنها

ازخداوند متعال درخواست توبه و هدایت میکنم  

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

[ شنبه هفتم آذر 1388 ] [ 23:45 ] [ حیدر کرار ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

تمام مطالب این وبلاگ درباره مسجدجمکران است.

در پست های متعدد برمبنای علم روایت و درایت 35 اشکال به روایت حسن مثله جمکرانی وارد کرده

و ثابت کرده ام :اتتساب ساخت مسجد جمکران به امام زمان(عج) هر گز صحت ندارد.

سؤال ها و ایرادهای متعددی به این جانب وارد شده که مستدلا همه را جواب داده ام.
امکانات وب
بک لينک